Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, December 17, 2009

Emotions_Can_Make_Sales

Emotions Can Make Sales

Purchase a particular brand of cereal and your children will think you’re the best parent ever. Use a specific shaving product and you’ll exude sex appeal. Shop at a certain store and you’ll enjoy the lifestyle of your dreams. Logic dictates that these things simply are not so, but marketing campaigns that work are built around these concepts. People buy into them and prove it with their expenditures of choice all the time.

Why is it that these marketing campaigns work even for average products when more reasonable, straightforward and traditional methods might fall short?

The simple fact of the matter is that marketing campaigns that appeal to people on an emotional, or subconscious, level can have a huge impact. When they are successful, logic may tell consumers one thing, but their emotions will drive them forward to act any way.

People are simply wired to respond to certain cues. When the triggers for these cues are tripped through marketing campaigns or other efforts, people will act.

The secrets of marketing successfully in this manner are not necessarily easy to learn. If they were, every product out there would be a top seller. When the right lessons are studied, however, marketing campaigns can bowl over the competition thanks to the power of emotional appeals.

 Emosi Dapat Membuat Penjualan

Membeli merek tertentu sereal dan anak-anak Anda akan berpikir kau adlah orang tua yang terbaik . Gunakan produk  tertentu dan Anda akan memancarkan daya tarik seksual.Berbelanja di toko tertentu dan Anda akan menikmati gaya hidup impian Anda. Logika menyatakan bahwa hal-hal ini memang tidak begitu, tetapi kampanye pemasaran yang berhasil dibangun di sekitar konsep ini. Orang-orang membeli ke mereka dan membuktikan dengan pengeluaran mereka pilihan sepanjang waktu.

Mengapa kampanye pemasaran ini berfungsi bahkan untuk produk rata-rata ketika lebih masuk akal, lugas, dan metode tradisional mungkin jatuh pendek?

Fakta sederhana dari masalah ini adalah bahwa kampanye pemasaran yang menarik bagi orang-orang pada emosional, atau bawah sadar, tingkat dapat memiliki dampak yang sangat besar. Ketika mereka sukses, logika mungkin mengatakan kepada konsumen satu hal, tapi emosi mereka akan mendorong mereka maju untuk bertindak dengan cara apapun.

Orang-orang hanya dihubungkan untuk merespon isyarat-isyarat tertentu. Ketika pemicu untuk isyarat ini yang jatuh melalui kampanye pemasaran atau upaya lain, orang akan bertindak.

Rahasia sukses pemasaran dengan cara ini tidak selalu mudah dipelajari. Jika mereka, setiap produk di luar sana akan menjadi top seller. Ketika pelajaran yang tepat dipelajari, bagaimanapun, kampanye pemasaran dapat mangkuk atas kompetisi berkat kekuatan tarik emosional.

0 comments:

Post a Comment