Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, December 17, 2009

Image_Does_Matter

Image Does Matter

Successfully marketing a product on a grand scale involves more than just selling that particular item. To enjoy real returns, image matters. From the product packaging all the way up to the “persona” of the company that created it, skillful marketing campaigns will sell more than the item in question. They will sell consumers on an image, a lifestyle or even a dream.

Mastering the ability to build, boost and sell image takes time, effort and an understanding of human nature. There are secrets about people that have been long known and used successfully by the best marketers out there. Many of these secrets are obvious once they are revealed, but they are not necessarily easy to hone in on with a campaign.

Still, there are some who have mastered the art to their advantage. From Madison Avenue to Hollywood, the real pros in advertising do not necessarily sell products; they sell an image. They do this by appealing to people on a very different level than traditional marketing campaigns are able to reach. The effort can involve great risk, but with it can come great rewards.

When it’s time to take marketing beyond the norm, learning how to sell an image can make a real difference.

Gambar yang sesuai 

Sukses pemasaran produk pada skala besar melibatkan lebih dari sekedar menjual barang tertentu. Untuk menikmati hasil nyata, gambar penting. Dari kemasan produk sepanjang jalan sampai ke "persona" dari perusahaan yang menciptakannya, terampil kampanye pemasaran akan menjual lebih dari item yang bersangkutan. Mereka akan menjual konsumen pada gambar, sebuah gaya hidup atau bahkan sebuah mimpi. 

Menguasai kemampuan untuk membangun, meningkatkan dan menjual gambar membutuhkan waktu, usaha dan pemahaman tentang sifat manusia. Ada rahasia tentang orang-orang yang telah lama dikenal dan digunakan dengan sukses oleh pemasar terbaik di luar sana. Banyak rahasia ini jelas sekali mereka mengungkapkan, tetapi mereka tidak selalu mudah untuk mengasah di atas dengan kampanye. 

Namun, ada beberapa yang telah menguasai seni untuk keuntungan mereka. Dari Madison Avenue ke Hollywood, pro nyata dalam iklan tidak selalu menjual produk; mereka menjual gambar. Mereka melakukan ini dengan merujuk kepada orang-orang pada tingkat yang sangat berbeda dari kampanye pemasaran tradisional mampu menjangkau. Upaya dapat melibatkan resiko yang besar, tetapi dengan itu dapat datang pahala yang besar. 

Ketika tiba waktunya untuk mengambil pemasaran di luar norma, belajar bagaimana menjual foto dapat membuat perbedaan nyata.

0 comments:

Post a Comment